szeretet2012.reismee.nl

Dag 5

Lieve kijkbuis kinderen....

Hier hebben we weer een super dag gehad.

We gaan proberen een mooi verhaal te maken van dag 5.

Vandaag konden we uitslapen tot wel 9 uur!

We hebben heerlijk ontbijten met normaal beleg, Jolanda haar hagelslag en jam gingen er goed in...

We hebben een fijne bijbelstudie gedaan, en goede gesprekken gehad over de verschillen die er tussen Slowakije en Nederland zijn.

Na de bijbelstudie stond er een grote verrassing op ons te wachten.

De mannen uit de psychiatrische kliniek en het personeel waren met zijn allen verzameld om ons met open armen te ontvangen. 30 mannen uit de kliniek zaten ons op te wachten om eerst een toneelstuk voor ons op te voeren. Vervolgens begon er een tweepersoonband voor ons op te treden. Een goede reden om eens lekker de heupen los te gooien met de mannen uit de kliniek, die ook zichtbaar genoten.

Met de 30 graden waren we blij dat we om half 12 al onze eerste alcolholische versnapering kregen....... ahum.... Ongelooflijk hoe wij als buitenstaanders hier worden verwend met eten en drinken..

Na de lunch was het een kleine 32 graden en mochten we beginnen aan een heftige estafette. Met moeite hebben we de 40 plussers bij kunnen houden, die merkbaar meer aan het warme weer gewend waren dan wij.

Na een fijne dag mochten we afscheid nemen van de mnensen die zich over ons ontfermd hebben.

We mochten heerlijk douchen en daarna een bezoekje brengen aan de plaatselijke ijzer smid. Uiteindelijk mochten we om 8 uur lekker gaan eten en drinken bij de predikant, genaamd Akos, van het dorpje waar wij vertoeven. Ook hier stond de gastvrijheid weer hoog in het vaandel.

Al met al weer een geweldige dag en tot slot nog een paar wist-je-dat-jes.......

Wist je dat..

Arco van Diggele het gaspedaal aardig intrapt als hij onder tijdsdruks verkeerd.

Chris daarbij behoorlijk moeite had om hem bij te houden in de bus..

Jolanda een fantastichse waterverstuifer heeft die ons de dag door heeft geholpen.

Zelfs Robin zijn energie vandaag opgeraakt is.

Onze Walther van Mechelen band en Co. iedereen hier aanspreekt

Hijke vandaag heerlijk los ging met de mannen van de kliniek.

Iedereen vol zat van de soep en het brood en vervolgens nog een behoorlijk stuk taart naar binnen moest werken.. Wat een verwennerij!

Christiaan zich heeft laten inmaken met armpje drukken door een 70 jarige man.

Jolanda haar patat, frikandel en mayonaise ontzettend mist.

Senne vandaag als ultieme kakker door het dorpje gelopen is, en daarmee heel erg aangetrokken werd door meerdere jeugdige dames

Andre in de ochtend om half 6 word verwend met zakjes snoep.

Marcel Smid

Hey Senne, gaaf al die verhalen te lezen! Volgens ons heb je het wel naar je zin.. We kijken uit naar je verhalen! Kom je straks nog met een meisje thuis... ? Als ik zo die verhalen lees..haha geniet ervan he!! Hier alles oke! Ook lekker weer en prima omgeving.. Blijf nog ff genieten he? Groetjes van ons!! Xx Pap en mam

Jenny!

Hallo lieve mensen!

Wat gaafdat jullie naar psychiatrische inrichting zijn geweest deze keer! Ook prachtig om te lezen dat jullie ze een onvergetelijke dag hebben bezorgt....
Ik hoop dat jullie de warmte nog een beetje zullen trekken helemaal in combi met alcohol kan het trickie zijn;)...

Ik wacht met smart op het volgende verhaal! Ik ben trots op jullie !!
Xxxxxx

opa en Mariëtte

Heeee kakker Als je een meisje van daar mee naar huis neemt komt opa eerst naar jouw om te keuren hoor.Even stiekem een berichtje voor de rest van de kids in Denemarken lieve groet van [ o ]Pa en Mariëtte

Rieta

Lieve mensen!
Wat gaaf dat jullie zo'n geweldig ontvangst hebben gehad van de mensen in de psych.kliniek!! Fijn om te lezen dat iedereen er zo van genoten heeft en van de liefde en blijdschap die jullie mogen (uit)delen!
Blijf genieten, wij genieten hier met jullie mee!
Dikke knuffel voor allemaal en speciaal een voor Ronnie :).
Liefs, Rieta

Ellis

Wat zal het een bijzondere ervaring geweest zijn gisteren! Prachtig dat de mensen daar dit initiatief voor jullie hebben genomen en dat dit zo naar twee kanten toe heeft verbonden!! Ik denk dat wij deze ervaring niet half kunnen bevatten...jullie hebt t meegemaakt!!Zie wel uit naar foto's btw, maat daarin ben ik niet de enige hè?
Maar snap ook best dat dat weer zoveel tijd vraagt....
En dan zit het er al weer bijna op.... Vandaag nog naar een school toch? We zijn benieuwd naar jullie vervolg verhaal! (Nou Arco, je zult het hier mee moeten doen, want mn sms-jes blijven denk ik bij de grens 'hangen'...) Voor allemaal een lieve groet!

annalies

wauh, mooie verhalen weer, en leuk de foto's erbij. geniet nog even van jullie laatste dag! Lieve groet, Annalies